Protectie anticoroziva CouplerTec

Cel mai renumit sistem de protectie anticoroziva – CouplerTec – ajunge acum si pe piata romaneasca prin Taubenreuther Romania. Firma CouplerTec (Australia) este lider montial in productia sisteme de protectie anticoroziva electronice destinate autoturismelor si utilajelor grele. Peste 750.000 sisteme CouplerTec au fost deja vandute in toata lumea. Sistemul patentat “Capacitive Coupling Technology” are o reputatie foarte buna pentru eficacitate, calitate si fiabilitate.

Un sistem de protectie anticoroziva CouplerTec nu prezinta o solutie pentru autovehiculele ruginite accentuat, dar poate reduce drastic aparitia ruginii si poate incetini dezvoltarea lui. Cu cat exista mai multa rugina pe autovehicul, oprirea sau incetinirea lui este cu atat mai dificila!

ACCESEAZA AICI CATALOGUL COUPLERTEC

Pentru a intelege cum actioneaza dispozitivul, trebuie sa intelegem cum se formeaza rugina propriu zisa.

Ruginirea sau coroziunea este o reactie chimica care se produce atunci cand metalul si umezeala din atmosfera (aerul si apa impreuna) reactioneaza. Fierul (+) si oxigenul (-) au sarcini electrice opuse si astfel se atrag reciproc. Cand intra in contact, fierul pierde trei electroni, iar oxigenul se incarca cu doi. Procesul se numeste oxidare si cand se produce, se formeaza oxidul de fier (Fe2O3): rugina. Procesul este accentuat de prezenta unor minerale (cum ar fi sarea) sau de fluctuatiile temperaturii.

Sistemul de protectie anticoroziva CouplerTec creaza o interferenta intre sarcinile electrice ale fierului si al oxigenului, ingreunand procesul de oxidare. Se creaza o tensiune electrostatica negativa pe suprafata metalului astfel incat atomul de oxigen este respins.

Orice sistem de protectie anticoroziva CouplerTec este compus din urmatoarele elemente:

  1. Modulul electronic, care consuma un curent foarte mic de la baterie si il transforma intr-o tensiune de 200-400V. Se genereaza semnale pe o frecventa de 200KHz. Aceste semnale se transmit prin cabluri la cel de-al doilea element
  2. Dizpozitivul capacitiv, care este o placa conductoare si se monteaza direct pe suprafata vopsita al structurii prin lipire

Dispozitivul capacitiv (cand este alimentat) devine incarcat cu sarcina pozitiva (+) si se comporta ca si armatura pozitiva al unui condensator. Frecventa semnalelor primite de acesta induce o sarcina suprafetei metalice pe care este montat. Metalul devine incarcat cu o sarcina negativa (-) si se comporta ca armatura negativa al unui condensator. Astfel electronii sunt captati intre cele doua. Frecventa disperseaza electronii pe o suprafata mare ale structurii. Stratul de vopsea devine dielectricul intre armaturile condensatorului, mentinand tensiunea electrostatica. In cazul in care vopseaua este deteriorat (lovitura, zgarietura, etc.), se va forma un strat de rugina care se va comporta in continuare ca dielectricul. Acest strat va lua o culoare maroniu inchis – este oxid de fier inactiv si nu va progresa in continuare.

Toate sistemele CouplerTec sunt controlate digital prin microprocesoare. Sistemul functioneaza corect si eficient doar daca toate dispozitivele capacitive sunt alimentate la tensiunea, frecventa si capacitivitatea corecta. Toate elementele electronice dintr-un sistem de protectie anticoroziva Couplertec sunt capsulate in rasina epoxidica (facandu-le perfect etanse). Acest lucru, impreuna cu faptul ca nu contin piese in miscare, inseamna o fiabilitate si durabilitate foarte mare.

Mai multe detalii pe site-ul producatorului: CouplerTec Europa

ACCESEAZA AICI CATALOGUL COUPLERTEC

Filmulet de prezentare:

 

Teste reale efectuate asupra dizpozitivelor CouplerTec (click pe titlu):

Test pe un Land Cruiser J79

Test pe un camion Iveco

Test pe un buldoexcavator Terex